طراحی بسته بندی در تهران بخاطر نقش مهم این شهر از نظر اقتصاد و وجود اغلب شرکت ها و برندهای نام آشنا در آن، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. تنوع زیاد محصولات و حوزه های کاری، رقابت زیاد بین رقبا و تلاش برای بدست آوردن بازارهای بین المللی و داخلی از جمله دلایلی می باشند که می توانند بر اهمیت طراحی بسته بندی در تهران تاثیرگذار باشند و به همین خاطر باید نکات مهمی را در این کار در نظر داشت. در ادامه به این مساله ی مهم تبلیغاتی نگاه بیشتری خواهیم داشت. با ظریف گرافیک همراه باشید.
انواع طراحی بسته بندی در تهران
اگر نگاهی به محصولات مختلف در شهر و کشورهای گوناگون داشته باشید، کاملا متوجه خواهید شد که هر یک بر روی محصول خاصی بیشتر تمرکز دارند. برای مثال، در شهرهای شرق کشور تمرکز اصلی بر روی طراحی بسته بندی زعفران و خشکبار می باشد و در شهرهایی مانند اصفهان بیشتر طراحی بسته بندی محصولات سوغاتی مانند گز و غیره اهمیت دارد. در کلان شهری مانند تهران که تمرکز اقتصادی بر روی محصول و یا سوغات خاصی نیست، با تنوع بسیار بالایی در این حوزه روبرو هستیم. طراحی بسته بندی مواد غذایی، خشکبار، لباس، کفش، محصولات صنعتی، آرایشی و بهداشتی و غیره همگی در این شهر حائز اهمیت هستند و برای هر یک باید اصول و نکاتی را مد نظر داشته باشید.
نکات مهم برای طراحی بسته بندی در تهران
یکی از مهم ترین مواردی که باید در طراحی بسته بندی در تهران مد نظر داشت، بازار هدف می باشد که در اکثر مواقع چیزی فراتر از بازار داخلی بوده و اغلب برندهای فعال در این شهر، در صادرات نقش مهمی دارند. در نتیجه باید به ظرافت های طراحی و مطابق با فرهنگ بین المللی دقت داشت. از جمله موارد مهم در این زمینه می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:
رنگ
چشم انسان در اولین برخورد با هر شی رنگ را تشخیص می دهد و در نتیجه هر اندازه در انتخاب آن دقت بیشتری داشته باشید، به همان اندازه می توانید شاهد موفقیت در جذب مخاطب باشید. یک طراح گرافیک با تلفیق دانش و تجربه و آشنایی با اصول روانشناسی رنگ در طراحی بسته بندی باید بتواند بهترین گزینه را مطابق با نوع محصول انتخاب نماید. در نتیجه، باید بتوانید با توجه به محصولی که قصد دارید برای آن طراحی بسته بندی را انجام دهید و بازار هدف و مخاطبین اصلی آن، بهترین رنگ را انتخاب نمایید
فونت
اگر هدفتان برای طراحی بسته بندی در تهران تنها جذب مخاطب در بازار بین المللی باشد، در نتیجه باید بتوانید تمرکز اصلی را بر روی نوع فونت فارسی و انگلیسی داشته باشید و از فونت های استاندارد در طرح استفاده نمایید. عدم استفاده از فونت های استاندارد باعث کاهش خوانایی شده و در نتیجه اطلاعات موجود روی طرح براحتی قابل فهم نخواهند بود. توجه به نوع فونت انگلیسی؛ مخصوصا برای محصولات صادراتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و نمی توان به آن بی توجه بود. فونت های جذاب، خوانا و مطابق با سلیقه و روحیات مخاطب اصلی محصول را به کار ببرید و شک نکنید که تاثیر انتخاب درست آن براحتی در میزان جذب مخاطب احساس خواهد شد.
عکس
تفاوتی ندارد قصد داشته باشید طراحی بسته بندی در تهران را انجام دهید یا برای هر شهر و کشور دیگر، در هر صورت استفاده از عکس های با کیفیت و مشابه با محصول داخل بسته را نباید فراموش کرد. عکاسی صنعتی و حرفه ای از جمله مواردی می باشد که در اکثر مواقع به آن توجه نشده و از اهمیت آن در جذاب بودن طرح اکثر طراحان گرافیک غافل هستند.
خلاقیت
رقابت بسیار زیاد در کسب و کار دنیای امروز زمینه ساز رشد خلاقیت می باشد و یکی از مهم ترین نکاتی که برای طراحی بسته بندی در تهران باید مدنظر داشت، خلاقیت و داشتن ایده های نو در نوع طراحی و شکل بسته بندی می باشد. قطعا محصولاتی بیشتر در ذهن ها ماندگار می شوند که با بقیه متفاوت هستند. البته این مساله را فراموش نکنید که خلاقیت در اینجا تنها معنای متفاوت بودن را ندارد، بلکه طرح های متفاوت، زیبا و معنادار می توانند در طراحی بسته بندی یا سایر کارهای تبلیغاتی موفق باشند
نقش طراحی بسته بندی در فروش
شاید برایتان سوال باشد که چرا طراحی بسته بندی در تهران نسبت به سایر شهرها اهمیت بیشتری دارد؟ واقعیت این است که، بازار تهران در واقع نقطه ی اصلی و مرکزی برای صادر و انتقال محصولات به بازارهای بین المللی و سایر شهرهای داخلی کشورمان می باشد و از طرف دیگر، برندهای فعال در این شهر بسیار بزرگ هستند و رقابت تنگاتنگی بین آنها برای بدست آوردن بازار بیشتر و افزایش فروش وجود دارد. در نتیجه این برندها علاوه بر بالا بردن کیفیت و ایجاد تنوع در محصولات، باید بتوانند عناصر تبلیغاتی را نیز به درستی به کار ببرند. بدون شک در قفسه ی فروشگاه ها و در سایت های فروش آنلاین و مغازه ها، محصولاتی بیشتر در جذب مخاطب موثر هستند که در مرحله اول ظاهر زیباتری داشته باشند. رعایت اصول و نکات مهم در طراحی بسته بندی می تواند مخاطب بیشتری را جذب نموده و این یعنی همان افزایش فروش که همه به دنبالش هستند.
طراحی بسته بندی در تهران
تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک، با داشتن سابقه ی فعالیت با برندهای نام آشنای داخلی و کسب موفقیت در طراحی بسته بندی برای سایر کشورهای همسایه از قبیل امارات متحده عربی و افغانستان، در کنار شما و همراهتان برای دست یافتن به موفقیت می باشد. تجربه و تخصص ما تنها یک شعار نیست و نمونه کارهای طراحی بسته بندی ظریف گرافیک که بر روی همسن سایت قرار گرفته اند، سندی بر این حرف می باشد. برای ارتباط با واحد گرافیک و طراحی بسته بندی می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در منوی تماس با ما استفاده نمایید